expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Tuesday, July 21, 2015

4 Ciri Muslimah Mahal Yang Disegani Lelaki Ajnabi


Assalamualaikum WBT.
Apa khabar pembaca sekalian? 
Mudah-mudahan sihat walafiat dan iman terjaga di musim raya ini.

Raya, raya jua. Mata jaga. Perut jaga. (faham-faham sajalahye)
Rasanya masih awal lagi untuk saya mengucapkan Selamat Hari Raya Idul Fitri 1436H.

Mohon maaf andai ada salah silap di mana-mana. Saya tak mahu berhutang kemaafan atau apa saja dengan sesiapapun. Maka jika maaf yang perlu, saya akan pinta. 

Ada satu lirik lagu, "sorry seems to be the hardest word" which seems true. Bila ia jadi terlalu murah, nanti kita kata tiada nilai pula. Tiada erti...err...Mungkin bila ucapan tu tak diniatkan ikhlas berserta niat untuk melakukannya. Macam istighfar. Kita istighfar istighfar tanpa cuba menghadirkan rasa hati memohon pengampunan tu. Dah istighfar, baru je istighfar sengaja tengok aurat orang tadi, satni tengok lagi. Jap lagi mengumpat lagi. Astaghfirullahal'azim..

Sunday, July 5, 2015

Ajari Aku MencintaiMU


Assalamualaikum.  
Bagaimana iman kita? Nafsu kita? Liat lagi? Sekarang ini sudah menjengah masuk ke zon kritikal Ramadhan. Dalam perubatan, zon merah. Kena beri perhatian dahulu. Tak rasa nervous ker. Amalan kadang tak seberapa. Kita tak sempurna, nak cuba buat mengikut perancangan, perfect mana pun, ada lopong jua. Tapi cuba tak...?

Jadi nak kata , nak ingatkan diri dan pembaca semula yang kita ni nak masuk sepuluh malam terakhir dah. Sedar ke tidak ni..Al-Quran macam mana.? Solat kita? Sesungguhnya solat itu amal pertama yang akan ditanya di akhirat kelak. Tak lepas yang ini, nak lepas yang lain macam-mana..walau banyak mana amal yang lain, kerana hanya dengan mendirikan solat dengan sempurna, kita benar-benar menjaga agama.

Friday, June 19, 2015

Checklist Ramadhan 1436H

Assalamualaikum.

Entri yang pendek tetapi cukup bermakna ni.

      Nak kongsi checklist Ramadhan. Harap tak terlewat mana. Harini hari kedua berpuasa. Berbaki 28 hari lagi. Ini versi saya edit sendiri mengikut perancangan saya. Mudah-mudahan saya mampu istiqamah untuk amalkan. Bertemakan 30 Hari Mencari Tuhan- yang mana misi yang baik ini dimulakan di bulan terbaik ini, iaitu Ramadhan, mudah-mudahan kita mampu istiqamah ke bulan-bulan seterusnya, dalam misi mencari cinta Illahi. A never ending journey, until our life ends..

Sunday, June 14, 2015

I Love Allah



'If my love is attached to Thee
Then from sin I will be free'

Assalamualaikum wbt.

Let's read this beautiful poem...

If my love is attached to Thee
Then from sin I will be free

Each time my heart will beat
Your name will resound with heat

With your name shivers my each limb
They seek to be released from whim