expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Sunday, June 19, 2011

Muhasabah Cinta



"Jika anda sudah tidak dapat menghargai cinta tandanya nilai kemanusiaan anda sudah terhakis"
    
Assalamualaikum..
Saya harap pembaca semua sihat walafiat..
Kalau xsihat tu xpe,bersabarlah,ada banyak hikmahnya..
kerana.."Sakit yang menyebabkan anda insaf itu adalah lebih baik daripada sihat yang melalaikan," :-)

Hari ini saya nak ucapkan Selamat Hari Bapa kepada semua bapa..
Mudah-mudahan kita menghargai bapa kita dan mendoakan kesejahteraan mereka di dunia dan akhirat..
Saya nak berkongsi satu lagu..saya sangat suka..
lagu ni dah agak lama kot.tapi biasalah,saya barutauni..hu2
Hidup kita ni xsunyi daripada lagu dan irama..
jadi,lagu ini dengan lirik yang mendalam dan melodi yang indah..
pasti dapat meresap dalam jiwa anda jika anda betul2 hayati maksudnya..
Disebabkan kelalaian,keghairahan mengejar duniawi..kita  leka,dan lupa..
Bila kita ditimpa musibah baru kita ingat,kembali kepada Allah Maha Pencipta..
Perlunya kita muhasabah diri..muhasabah cinta kita kepada Allah s.w.t...  -)



Lirik

Wahai... Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Kupasrahkan semua padaMu

Tuhan... Baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cintaMu

Kata-kata cinta terucap indah
Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya ilahi....
Muhasabah cintaku...

Tuhan... Kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu


9 comments:

apik pehe said...

selamat hari bapa juga untuk semua

dreamygirl said...

@apik:-)

Mohd Yusuf said...

macam pnh dgr lagu nie baru-baru nie.

tia @ Ini Kisah Tia said...

;) lirik dia pun ada makna . terus terang . mesej yang nak disampaikan jelas ..

dreamygirl said...

yusuf:yea..saya pun -)
tia:betul tu tia -)

alif haris said...

muhasabah cinta :)
best lah lagu dia :)

dreamygirl said...

@alif:yup..-)

tamlegend said...

hargai cinta y mcm mane tu cik dreamygirl???cinta ada byk jenis...he

dreamygirl said...

@tamlegend:cinta kepada Allah dan makhluk ciptaannya.. -)