Kemanisan Islam



Wahai orang-orang yang beriman!Masuklah kamu ke dalam Islam (dengan mematuhi) segala hukum-hukumnya dan janganlah kamu menurut jejak langkah syaitan,sesungguhnya syaitan itu musuh bagi kamu yang terang nyata.” (surah al-baqarah :208)
Saya beragama Islam,sejak lahir lagi..
Belajar agama kat sekolah sampailah besar..
Semua rukun Islam yang termampu saya buat..
Rukun Iman saya buat..
Sedekah,tolong orang,saya buat..
Rasanya semua bendani orang lain pun buat jugak..
Tapi kenapalah selama saya hidupni..
Saya tak terasa kenikmatan Islamtu
Manisnya berada dan mengamalkan Islam..

Kadang2 inilah keluhan hati manusia yang bergelar Islam..
Saya nak berkongsi satu video yang mungkin memberikan jawapan kepada persoalan di atas..
Selamat menonton,semoga anda berfikir semula dan mengambil iktibar..:-)




Mutiara kata hari ini:
Ada dua perkara yang jika Anda Amalkan, Anda akan mendapatkan kebaikan dunia dan akhirat: Menerima sesuatu
yang tidak Anda sukai, jika sesuatu itu disukai Allah. Dan membenci sesuatu yang Anda sukai, jika sesuatu itu dibenci oleh Allah.”
(Abu Hazim)

Comments