expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Saturday, June 11, 2011

Kesan Diabetes Mellitus


Assalamualaikum..
saya nak kongsi satu video..
terbukak kat youtube..he3..
agak menyeramkan..
So saya bagi Amaran(warning!!)..
kalo anda lemah semangat/takut darah jangan tengok..hu3..
Sebab saya tak bertanggungjawab kalau anda muntah
ke pengsan ke..he2
tapi ini bukan cerita hantu..ini realiti..

Bila anda dah kena penyakit diabetes..tahap yang kronik
Macamnilah jadinya-"Diabetic Gangrene"-
Kaki jadi hitam sebab tisu2 kat kaki tu dah mati..
dan xleh guna,so kakitu kena potong (amputation) jela pilihannye..
Jadi,jagalah kesihatan anda..
Saya tau blogger2 dan pembaca ni always care 
with each other kan..he3
Saling ingat mengingatkan..
So,enjoy the video..hu2 -)


p/s:sekiranya korang rasa video ni keterlaluan,komenlah..lain kali saya xletak lagi..
Kalo ok,saya letak lagi..he3 =p


9 comments:

senyumSOYA said...

x nerani tgok..kalau tengok tros pitam~ uhuhu

alif haris said...

urrghh .. ni kari ngeri ke ape ni .. huhuhu

tia @ Ini Kisah Tia said...

okey Tia tak tengok sebab Tia dapat bayangkan sudah . hohooo . lomah somangat eden ;)

Green Apple said...

sorry x bleh nk komen sebab x brani nk tngok... hehehe... lemah semangat nihh....

dreamygirl said...

senyum soya&tia&green apple:nasib baik xtengok..he3 -)

@alif:kari ngeri??hu2

alif haris said...

haha .. ngeri~mabuk darah sikit alif ni ..

dreamygirl said...

@aliF:lor..fobia jugak ke kat darah..hu3..baru nk bg title hero sebab berjaya tengok..he3 -)

Luq At Your Words™ said...

peh..seram gak tngok..huhu..

bhya diabetes mellitus ni..

dreamygirl said...

@luq:yupp..-)