expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Friday, October 28, 2011

Nak melancong..

Assalamualaikum..
kenapa tibe2 letak gambar niye..rindukot..he3..
Tadi dengar lagu Sami Yusuf (AllahuAllah)..nampak ada clip dia kat Taj Mahal..
tu terasa nak letak gambarni..-p
Kisah cinta Shah Jehan dan Mumtaz Mahal memang menyayat hati.
Saya xingtdah camne..citenye panjangkot..hu3..Tapi yang pastinye bangunan ni
dibina untuk memperingati isteri dia lah..
Isteri dia mati masa lahirkan anak yang ke-14!

Pemandangan sangat cantik..white color..dan penuh dengan ukiran halus.Ambil masa lebih 20 tahun untuk siap,pekerja puluhan ribu..batu marmar berkualiti..guna gajah nak angkut.-D

Saya rasa saya ni teringin sangat dah nak melancongla..tu la letak gambar tiba-tiba..hu2.Tapi kalo nak melancong,saya xnak pergi lawat bangunan..Saya nak gi lawat pantai,gunung,bukit,hutan..he2..Pemandangan semulajadilah..macam gambar di bawahni>>

Subhanallah..lawanya..mana nak cari kat Malaysia ni..he3..Ni mesti gara-gara kuat
sangat baca novel Inggeris..tu yang berangan nak ke sini.Sebenarnya,dari kecik lagi kot saya teringin pergi tempat macamni.Maybe sejak baca buku dan tengok cite 'The Secret Garden'.Cite kanak-kanak,tentang Mary Lennox,masa dia tinggal dengan sepupu dia,Colin.Best cite ni..

Ada lembu..dulu kecik2 saya panggil lembu Fernleaf!!hu2..Seronoknya dapat bercuti kat sini.Damai..rasa nak berlari-lari macam kanak-kanak riang..;p

Teringin nak duduk rumah macamni..rumah kayu..'house in the meadow'..

Cerita Inggeris lama2 (historical),saya mesti bayangkan bangunan macamni..Teringin nak explore ade ape dalam castle macamni.Pastu nak keluar ke mana-mana naik kereta kuda..'curricle'or 'carriage'.

carriage

curricle (2 roda)

Bilalah nak cuti-cuti Malaysia ni..hu2..ok.itu saja coretan mengarut sekejap..hu2 
Wassalam -)

6 comments:

alif haris said...

indah sungguh pemandangan2nya :)
subhanallah

s a r said...

salam beb,

erm, kalau nak cuti2 malaysia macam dalam gambar kaw tu memang tak dapat la beb. kene cuti2 luar negara. :D

ciptaan DIa. memang tiada tandingan. negara kita je yang takda.

nurul said...

haris;yup,lawakan..-)

sar:wassalam.yang gambar dalam picni suatu hari nanti.kena kumpul duit dr sekarang..he2..Nak cuti dalm negaralah..nak gi pantai..kat umahko kan ade pantai kan..he3 -p

s a r said...

boleh boleh boleh. jomlah. meh aku bawak jalan2 tepi pantai sampai kaw dah taknak pegi pantai lagi. hee. ~macam aku. :P

s a r said...

salam beb.

beb, aku tag kamu joint benda ni. jom. simple je.

http://sarwhat.blogspot.com/2011/11/ieyza-afiena-1st-giveaway.html

Mr Lonely said...

walking here with a smile. take care.. have a nice day ~ =D

Regards,
http://www.lonelyreload.com (A Growing Teenager Diary) ..