Supersonic vs Manchester Ajelah



Assalamualaikum..
Saya tiba-tiba teringat..Tapi tak semestinye tibe2..-p
Setiap kali sebutje name Supersonic atau Manchester mesti saya teringat benda ni-Supersonic vs Manchester Ajelah..


Ape ceritani??
Masa darjah 6 dulu,sebelum UPSR saya ada pergi kem UPSR free,setiap sekolah pilih beberapa orang,dalam 5 orang kot.Saya tak ingatlah seluruh Malaysia ke Selangor je..hu2..tapi untuk pelajar yang ada potensi dapat 5A..Tapi result trial biasa je..hehe..
Ada program riadah petang,kena pakai baju sukan dan kami dibahagi dua group..
Setiap group kena pilih leader and decide nak bagi nama group ape..






  ------>>>>>
                            Sonic                                                          Supersonic


Leader group 1st bagi nama 'Supersonic',dengan confidentnye..
Bila dorang bagi nama Supersonic,satu2 benda yang terbayang dalam otak saya adalah Sonic kat atasni..he3...Supersonic ape lagi yang ade??-p..Sonic sebenarnya yang biru ni,tapi bila dia ada kuasa bertambah,dia jadi Supersonic kuningni.Sonic ni pantas,dan dia kan landak-hedgehog,sebabtu ada spine tajam kat atastu.Bukannye rambut..huhu.Bila dia gulingkan badan dia pastu gerak laju,macam nak gerudi je..-p..Sonic boleh transform jadi Supersonic,bila kuasa dia bertambah..Dan of course lah lagi laju,siap boleh terbang lagi..hehe..Jadi,kesimpulannya,walaupun nama macam kartunje,tapi ada makna mendalamkan.Dan bukan just Sonic,tapi Supersonic..Ada extra power..Tapi taktahulah kalo leader tu main2 letak jer nama ni atau dia suka kartun niker..hehe..Takpelah,nasib baik bukan panasonic..-p




Manchester United

Kini tibalah giliran kumpulan saya bagi nama group..Lepas discuss sekejap,kitorang pilih nama group Manchester..Chewah..Masa tu famous gak kot Manchesterni.Walaupun masatu saya baru darjah 6 dan agak keciklagi(kecilke),tapi saya tahu jugaklah ni pasukan bola sepak..he3,sebab adek beradik lelaki dulu minat Manshester.Sekarangni tak tahulah pulak..-p..Nak cerita pasal Manchester pun,tak bolehlah,sebab saya tak tahu ape2.-D Ok,leader kitorang pun jawablah,"Manchester ajelah"..Ceh,gayanya macam tak kisah nak letak nama apa,so bagijelah nama tukan..dah group first punye nama bestje,group kitorang pun kenalah bagi nama best jugak..'Manchester'..huhu..


Lepastu fasci pun cakap,"Ok!Supersonic dan Manchester Ajelah!!"
Erk!!Hah??hahaha..Apelah leader ni,kalo die cakap Manchester United ke..atau Manchester ok gak,ini...Manchester Ajelah..ape kelas..hehe..Penat leader explain,tapi takdenye fasci nak dengar.Saje kot nak kenakan kitorang..-D


Lepas tu,kitorang kena lawan sebut nama group laju2 sekali,2 kali,3 kali dan seterusnya..
Bayangkanlah,Supersonic tu 4 sukukata je,Manchester Ajelah 6..
Disebabkan nama kumpulan saya panjang,kitorang kena sebut dengan lebih cepat..


Supersonic,Supersonic,Supersonic.....
Manchester Ajelah,Manchester Ajelah,Manchester Ajelah........


Lama-lama saya rasa bunyi dia boleh jadi macam Mencelah???he3


Rasa nak terbelit lidah jugak menyebut..
Last2 sekali,,sape menang??Saya tak ingat,tapi saya rasa group saya mampu bertahan walaupun susah jugak nak menyebut nama tu..panjang dan perkataannya tak senang..
Agak kagumlah..he3..


Kelakar pulak bila diingat..
Apa kesimpulan dari serita saya ni yer??Entahlah,saya pun tak pasti sangat..
Tapi yang dapat saya fikirlah..


1)Kita kena yakin bila membuat keputusan dan yakin diri..ada self-esteem..macam 'Supersonic'..Nama bukan setakat nama,ada makna lagikan..Mungkin boleh ambil contoh jugak dengan nama kita sendiri..cuba fikirkan maknanya.. -)


2)Walau kita ni nampak aje biasa,tak bagus,lembik,tak menarik,perut buncit (erk!!) etc..Tapi tak bermakna kita tak boleh berjaya.Don't judge a book by it's cover.Dan bila ada dugaan bertambah,additional problem (macam add math..he3),kite kena usaha lebih untuk mencapai tahap yang sama macam orang lain atau untuk berjayalah..Macam kumpulan Manchester Ajelah..Work hard yaa..


Ok,itu saja..santai kali ini.
Sesetengah isi tu mungkin ada diubahsuai untuk menarikkan cerita,tapi overall macamnia citenye..hehe..Sekian,wassalam.

Comments