Mari Hulurkan Bantuan



Assalamualaikum..
Takziah dan simpati saya ke atas ujian yang menimpa keluarga Ammar Yasir.Rumah keluarga beliau di kampung hangus kebakaran.Tapi syukurlah keluarganya selamat semua.Pada sesiapa yang nak membantu,walau sedikit pun sungguh besar pertolongan anda semua.Bantulah sedikit untuk meringankan beban keluarga beliau.


Baca di sini rumah terbakar


Nama : Ammar Yasir Bin Che Hassan
Maybank : 163082138960
CIMB : 13040077370526
-blogammar.com-




Sekiranya kita ditimpa musibah, tempat yang paling baik kita mengadu ialah kepada Allah SWT. Kita bangun malam, bersolat tahajud. Kemudian menangis dan merintih kepada Allah kerana Dialah sebaik-baik tempat pengaduan. Kita mesti yakin Dia sahaja yang dapat menolong. Oleh itu, apabila ditimpa musibah, sebutlah seperti apa yang Allah firmankan di dalam Al Quran iaitu orang-orang yang ditimpa musibah mengucapkan:



Maksudnya:
(Iaitu) orang-orang yang apabila mereka ditimpa oleh sesuatu kesusahan, mereka berkata: “Sesungguhnya Kami adalah kepunyaan Allah dan kepada Allah jualah Kami kembali.” (Al Baqarah 02:156)

Nabi juga berpesan jika ditimpa musibah, supaya ditambahkan pula dengan doa:

Maksudnya :
“Sesungguhnya kami milik Allah dan kepadaNya kami akan kembali (pada hari kiamat). Ya Allah! Berilah pahala kepadaku dan gantilah aku dengan lebih baik(dari musibahku).” ~HR Muslim


Comments

Unknown said…
TIA tak dapat hulurkan bantuan dari segi kewangan sebab TIA sendiri masih bergelar pelajar. apapun , semoga keluarga mangsa tabah. ini ujian dari Allah. insyaAllah akan ada hikmah dengan apa yang terjadi.