expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Sunday, February 26, 2012

Mencintai Tak Semestinya Memiliki



Assalamualaikum..semoga pembaca semua tersenyum ceria..-D


Pasti sahabat,pembaca semua pernah mendengar nama Salman Al-Farisi ni kan,salah seorang sahabat Rasulullah s.a.w..Seingat sayalah,bila sebut nama Salman je,mesti saya teringatkan Perang Khandak yang bermaksud parit;kerana Salmanlah yang mencadangkan pembinaan parit bagi menguatkan pertahanan Kota Madinah..


Salman,selain sikap takwa dan zuhudnya,jasa dan sumbangannya,beliau juga tidak lari dari kisah mencari cinta sejati..Kisah cinta Salman yang ini benar-benar membuat saya terharu..seperti tajuk yang tertera di atas..selamat membaca..-)


Mencintai Tak Semestinya Memiliki.
Menggamit kisah cinta luar biasa seorang hamba..kisah cinta Salman Al-Farisi mahu dicoret dan dikongsi..untuk menyentuh hati-hati yang mahu sentiasa terjaga dengan cintaNya..

Saturday, February 25, 2012

Jom Dengar IKIM.fm



Assalamualaikum..buat pembaca dan sahabat semua.Saya ucapkan terima kasih banyak-banyak kerana sudi menjengah ke blog saya ini.Harap2 anda semua baik-baik,sihat selalu.Semoga yang baik dari blog ni bolehlah ambil pengajaran. :-)


          Adakah anda suka dengar radio?Saya dulu sukalah,masa zaman sekolah dulu.Saya ingt lagi bila hari Ahadje,tunggu carta lagu..kat era..pasang kat kelas??ataupun dalam asrama.huhu..Tu masa zaman sekolah asrama.Dulu selalu jugak tukar-tukar stesen radio.Lepastu dah lama tak dengar..beberapa tahun atas sebab2 tertentu.Dengar sekali sekala bila cuti.Sekarangni pun bukanlah selalupun saya dengar,saya dengar bila balik rumahje.Sebab mak saya pasang radio IKIM 24 jam..hehe..takdela..selama mana ada orang di rumah,selagi tak tidur atau ad orang dengar die pasangla.Saya nak kata dengar IKIM zaman sekolah dulu,memang pernahla,sebab mak saya yang pasang di bilik dia.Tapi bila dalam bilik saya sendiri,saya pasang radio lain.Nk dengar IKIM ni bila nak azanje..selalunye.Lagi2 azan masa bulan puasa..Rasanya sebab masatu saya ni suka dengar lagu..Kan siaran-siaran radio kan banyak pasang lagu..So,tujuan saya masatu tercapai-nak dengar lagu..