expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Wednesday, June 29, 2011

Pesta Buku Negeri Selangor 2011





Saya dapat tahu beberapa hari lambat sikit..itupun masa blogwalking..hu2
Jom kita pergi ramai2..ada ceramah2 motivasi,
kupasan buku dan macam2 aktiviti..
Bestnye..Sempat lagi nak pergi.. :-)

Mutiara kata hari ini:
"Belajar itu adalah kerja seumur hidup"

Tuesday, June 28, 2011

Cinta Seorang Pemuda



  • Saya suka sangat tengok jari jemari teman wanita saya, cantik betul. Sungguh!! Sampai saya takut nak pegang. Bukan takut jari-jemarinya patah, tapi takut nanti jari-jemari kami tidak boleh saling bantu membantu di satu hari yang amat dahsyat di hadapan Yang Maha Esa!

Sunday, June 26, 2011

Makna Bacaan Dalam Solat






Apa khabar para pembaca semua?
Mudah-mudahan anda sihat,Alhamdulillah..
Setiap hari kita mengerjakan solat,solat wajib dan sunat..
Tetapi,adakah kita faham maksud2 bacaan dalam solat?

Khutbah Terakhir Nabi Muhammad S.A.W.


Khutbah ini disampaikan pada 9 Zulhijah Tahun 10 Hijrah di Lembah Uranah, Gunung Arafah.
bismillah
Wahai manusia, dengarlah baik-baik apa yang hendak ku katakan. Aku tidak mengetahui apakah aku dapat bertemu lagi dengan kamu semua selepas tahun ini. Oleh itu dengarlah dengan teliti kata-kata ku ini dan sampaikanlah ia kepada orang-orang yang tidak dapat hadir di sini pada hari ini.

Saturday, June 25, 2011

Kemanisan Islam



Wahai orang-orang yang beriman!Masuklah kamu ke dalam Islam (dengan mematuhi) segala hukum-hukumnya dan janganlah kamu menurut jejak langkah syaitan,sesungguhnya syaitan itu musuh bagi kamu yang terang nyata.” (surah al-baqarah :208)

Dialog Akal Dan Hati

Di sebuah pondok usang milik seorang hamba, akal dan hati berbual berkenaan kasih dan cinta..
Akal : Assalamualaikum, sahabat.
Hati : Waalaikumussalam...
Akal : Apa khabar iman anda?
Hati terdiam...

Thursday, June 23, 2011

Hipokritkah kalau bergerak ke arah kebaikan?



Saya ada terbaca blog junior/sahabat saya,Faiq Zaini berkenaan hal ini. Kemudian ditambah pula,selepas itu salah seorang pembaca Langit Ilahi bertanya kepada saya berkenaan ketakutannya bergerak ke arah kebaikan kerana rakan-rakan mencercanya sebagai hipokrit.

Ya, ada orang takut berubah kepada kebaikan kerana risau. Kadangkala bukan merisaukan kutukan orang. Diri sendiri itu pun mempersoalkan tak hipokrit ke aku ni kalau berubah?

Ayat-ayat racun macam  "aku kena jadi diri sendiri".. "akan mula merosakkan jiwa"

Hipokrit ke kalau jadi baik? Jadi baik ni, sama dengan tak jadi diri sendiri kah?

Monday, June 20, 2011

Sunday, June 19, 2011

Muhasabah Cinta



"Jika anda sudah tidak dapat menghargai cinta tandanya nilai kemanusiaan anda sudah terhakis"
    
Assalamualaikum..
Saya harap pembaca semua sihat walafiat..
Kalau xsihat tu xpe,bersabarlah,ada banyak hikmahnya..
kerana.."Sakit yang menyebabkan anda insaf itu adalah lebih baik daripada sihat yang melalaikan," :-)

Thursday, June 16, 2011

My Father,My Hero


Star Dad




I love you, Dad, and want you to know,
I feel your love wherever I go.
Whenever I've problems, you're there to assist,
The ways you have helped me would make quite a list.



Your wisdom and knowledge have shown me the way,
And I'm thankful for you as I live day by day.
I don't tell you enough how important you are,
In my universe you're a bright shining star.

~by Karl Fuchs~

Monday, June 13, 2011

Understanding Islam For Dummies



Mutiara kata hari ini: 
"Mempercayai diri kita lemah sebelum betul-betul terbukti kita lemah adalah kelemahan 
kita yang paling lemah "   

Assalamualaikum..saya nak berkongsi lagi
kartun comel yang menarik..hu2..penerangan ringkas tentang Islam..
Selamat membaca dan beramal :-)

Sunday, June 12, 2011

Understanding Hijab For Dummies

Assalamualaikum..
 Saya nak share satu kartun yang sangatlah comel dan menarik
keluar kat weekly Friday article tempat saya
yang membuatkan saya tersenyum..he2
            Jom baca..dan jangan lupa amalkan (muslimah sahaja..=p)

Story Of A Blind Boy

A blind boy sat on the steps of a building with a hat by his feet. He held up a sign which said: ‘I am blind, please help.’ There were only a few coins in the hat.

Saturday, June 11, 2011

Kesan Diabetes Mellitus


Assalamualaikum..
saya nak kongsi satu video..
terbukak kat youtube..he3..
agak menyeramkan..
So saya bagi Amaran(warning!!)..
kalo anda lemah semangat/takut darah jangan tengok..hu3..
Sebab saya tak bertanggungjawab kalau anda muntah
ke pengsan ke..he2
tapi ini bukan cerita hantu..ini realiti..

Friday, June 10, 2011

Man vs Woman


An English teacher wrote these words on the whiteboard, "Woman without her man is nothing".
The teacher then asked the students to punctuate the words correctly.
The men wrote: "Woman, without her man, is nothing."
The women wrote: "Woman! Without her, man is nothing."

Wednesday, June 8, 2011

Nature Lover




"After you have exhausted what there is in business, politics, conviviality, and so on - have found that none of these finally satisfy, or permanently wear - what remains? Nature remains".
~Walt Whitman (1819 - 1892)~

Monday, June 6, 2011

Talent vs Ability vs Skill

Assalamualaikum buat pembaca..sihatkah anda??
Kalau sihat Al-Hamdulillah..-)
Saya ni kan..selalu terfikir..bakat ni betul2 semulajadi ke?
Kalau kita tak ada bakat,tapi dengan belajar sahaja boleh berjaya ke..
Yelah,seperti contoh bakat seni seorang bapa diturunkan kepada anaknya..
Jadi.seseorang yang berdarah seni,lukis apapun cantik..ada seorang ni pulak xde bakat,
kena belajar cara-cara nak melukis dengan gigih,baru boleh hasilkan lukisan yang cantik macam orang first tadi.
So,apa sebenarnya maksud bakat ni?
Dan apa pulak beza bakat dengan kebolehan?kemahiran pulak?

Sunday, June 5, 2011

Kesan Paku Pada Tembok Batu



Assalamualaikum..
Harini nak berbicara tentang 'marah'.
Apa anda buat bila rasa marah?Ada tak rasa nak hamburkan je perasaan marahtu..
Kalau tak ada orang di sekeliling xpelah jugak,tapi kalau ada,habis orang di sekeliling kena tempias sekali..
Pernah tak anda fikirkan perasaan orang yang anda marahi..
Sebaliknya,apakah pula perasaan anda bila dimarahi?Dan apa pula tindakan anda?

Wednesday, June 1, 2011

Aku hanya driver bas | Kerangs.NET


Assalamualaikum...
Tak ada idea nak buat entri ape..hu2..
Tapi g blogwalking..
Saya nak kongsi satu cerita ni..best..
Amaran:jangan baca kalau anda malas..
Sebab entri ni panjang..he3..
Rasa tercabar??jom baca..-p
Ambillah pengajaran di sebalik cerita ni...-)


Aku hanya driver bas | Kerangs.NET